© Jelle Clarisse
wo. 09.06.2021 - vr. 11.06.2021
OUR SUMMER @LOD STUDIO

LOD muziektheater / Marlies Tack, Jakob Ampe & Kristien De Proost

'Zoutmijnen & Zenuwlijders' (première)
wo 09.06.'21
vr 11.06.'21

Een muzikale trein van stemmen, gedachten & verhalen

Dat is nogal n’n hof, jong!
Uwen hof, dat is uw leven zeker. Meneer Dokteur!
6 maart 1945
8:00 groot alarm.
Er komen geweldig veel vliegers over.
Im bed bleiben!
Sie hören mich? Im bed bleiben!

Tien classeurs, honderden pagina’s. Een letterzetter houdt zijn leven krampachtig bij door te schrijven en te herschrijven. Zijn kleindochter reist zijn schrijfsels achterna, samen met haar vader. Met de fiets en de trein door Duitse velden op zoek naar het verleden. Een confrontatie, een heleboel vragen. Laat je het verleden rusten? Of ga je ermee aan de slag?

Marlies Tack schreef en regisseert ‘Zoutmijnen en Zenuwlijders’, een muzikale trein van stemmen, gedachten en verhalen. De voorstelling is een grote zang- en tekstpartituur, opgevat als een reis naar de waarheid. Een verhaal over een grootvader, een vader en een kleindochter, alledrie vertolkt door actrice Kristien De Proost. Zij krijgt op de planken het gezelschap van twee zangers-muzikanten: Jakob Ampe (The Germans) en Anu Junnonen.

Onderdeel van:
OUR SUMMER

PRAKTISCH

wo 9 t.e.m. vr 11.06 - 20:00 LOD Studio
PODIUM / theater / #première
€10
Nederlands gesproken, Nederlandse boventitels
90 min.

Credits

tekst & regie: Marlies Tack - spel: Kristien De Proost - muziek & zang: Jakob Ampe & Anu Junnonen - scenografie: Jelle Clarisse - lichtontwerp & techniek: Johannes Ringoot - stage techniek: Tuur Decoene - productieleiding: Rozemarijn Van Kalmthout - coaching: Josse De Pauw - productie: LOD muziektheater - coproductie: d e t h e a t e r m a k e r & Kunstencentrum Voo?uit - met de steun van: de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale overheid, CAMPO, CC De Grote Post, Marc Tack & Yinka Kuitenbrouwer - Tax Shelter partner: Flanders Tax Shelter