© Michiel Devijver

Voo?uit & corona

Algemeen

Vanaf zaterdag 4 december 2021 volgen we de door de overheid opgelegde maatregelen wat betreft het coronavirus. Voorstellingen of events kunnen enkel doorgaan voor 200 zittende bezoekers. Events met meer dan 200 personen worden daarom geannuleerd of uitgesteld. We brengen tickethouders per mail op de hoogte.

We sommen hieronder even op wat dat verder concreet betekent voor jouw bezoek aan De Vooruit.

• Voel je je ziek of vertoon je symptomen? Ben je in contact gekomen met iemand die ziek is? Thuisblijven is de boodschap.
  • Behoor je tot een risicogroep? Overleg met je huisarts wat veilig is voor jou.
  • Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Handen ontsmetten via de dispenser is geen verplichting meer, maar nog altijd sterk aan te raden.
  • We blijven onze ruimtes elke dag goed ventileren

Heb je nog een vraag? Spreek gerust een van onze zaalmedewerkers aan. En vooral: hou het veilig voor jou en iedereen rondom jou..

Gewijzigde events / Affected shows

Vanaf maandag 29 november mogen binnen enkel nog zittende evenementen plaatsvinden. Hieronder vind je alle gewijzigde events. We brengen ticketkopers per mail op de hoogte, met alle next steps. Voor meer info: geef gerust een seintje via info@vooruit.be. Bij #tegast-producties vermelden we de contactgegevens van de organisator.

Geannuleerd / Cancelled

• vr 03.12.2021- LUCKY LEMON: HEET (info: hello@luckylemon.be)
  • za 04.12.2021- LUCKY LEMON: ICOON (info: hello@luckylemon.be)
  • di 07.12.2021 - DEMOCRAZY: EQUAL IDIOTS (info: contact@democrazy.be)
  • vr 10.12.2021 - JAN MARTENS / GRIP & DANCE ON ENSEMBLE - 'any attempt will end in crushed bodies and shattered bones'
  • vr 17.12.2021 - BEN BERTRAND
  • vr 31.12.21 - NASTY MONDAYS: POPLIFE
  • vr 31.12.21 - LUCKY LEMONS: HEET (info: hello@luckylemon.be)
  • za 22.01.22 - LUCKY LEMONS: SABRINA'S FEESTJE (info: hello@luckylemon.be)

Nieuwe datum / New date

Covid Safe Ticket

• Je kan enkel De Vooruit binnen op vertoon van je Covid Safe Ticket én identiteitsbewijs (wie ouder is dan 12 jaar). Eenmaal binnen kan je vrij naar het Voo?uit Café en de zalen. Opgelet: enkel de hoofdingang van De Vooruit zal open zijn. Dat is de inkomzone aan de Ticketbalie. Via deze ingang kan je ook naar het Voo?uit Café. De rechtstreekse ingang van het Café gaat tijdelijk dicht, tenzij er geen andere activiteiten zijn: dan verhuist de ingang van de hoofdingang naar de ingang Café. Bij concerten in de Concertzaal is de ingang via de Scheldekaai.
  • Je kan naar de Ticketbalie gaan zonder Covid Safe Ticket, via een aparte ingang in de inkomzone. Je draagt dan wel een mondmasker.
  • Wanneer je een ticket kocht voor een event waarbij een Covid Safe Ticket vereist is (vanaf evenementen boven de 50 personen is het CST verplicht), krijg je op voorhand een mailtje met alle nodige stappen die je moet ondernemen. Opgelet: geen Covid Safe Ticket betekent geen toegang tot het event, zelfs al heb je een geldig ticket.
  • Een Covid Safe Ticket is strikt persoonlijk. Alle info over het Covid Safe Ticket vind je via vlaanderen.be/covid-safe-ticket.

Mondmasker

• Er is een mondmaskerplicht vanaf zes jaar voor de Ticketbalie, Theaterzaal, Domzaal, Balzaal of andere zalen met een zittend publiek. Ook voor wie wandelt door de gangen, naar de toiletten gaat, of rondloopt in het Voo?uit Café geldt de mondmaskerplicht.
  • Als je neerzit in het Voo?uit Café hoef je geen mondmasker te dragen.

Voo?uit Café & Terras

• Als je rondloopt in het Voo?uit Café geldt de mondmaskerplicht. Als je neerzit in het Voo?uit Café hoef je geen mondmasker te dragen.
  • Bestellen doe je zelf aan de bar.
  • Je mag aan de bar en de hoge tafels zitten zonder mondmasker. Rechtstaan aan de bar en de hoge tafels mag niet.
  • Je mag met maximaal 6 personen aan tafel zitten.
  • Het Café sluit om 23:00 meer info hier