© Michiel Devijver

Voo?uit & corona

Yes!

Ein-de-lijk: het mag en kan terug! Na maanden van wachten en onzekerheid openen we opnieuw onze deuren voor jullie, met ontzettend veel goesting. Het ‘zomerplan’ van de federale overheid geeft perspectief en zuurstof, en in mei 2021 voegen we meteen de daad bij het woord. Het Terras is opnieuw open en we lanceren De Terras Sessies, die je een hele zomer lang kunt bijwonen.

Niet dat we stil gezeten hebben de voorbije maanden: tal van artiesten bleven aan de slag bij Voo?uit, de fantastische expo ‘Universal Tongue’ lokte bijna 6000 bezoekers en je kon tal van livestreams online (her)bekijken. Maar toch: nothing beats the real thing. Live. Met publiek. Met jullie.

Welcome back!

Het team van Voo?uit
#samenerdoor #bijna

Algemeen

• Voel je je ziek of vertoon je symptomen? Ben je in contact gekomen met iemand die ziek is? Thuisblijven is de boodschap.
  • Behoor je tot een risicogroep? Overleg met je huisarts wat veilig is voor jou.
  • Voor je binnenkomt, zet je je mondmasker op. Opgelet: ook in de straten rond Voo?uit is een mondmasker verplicht. Op dit handig kaartje zie je waar exact.
  • Bij het binnenkomen graag even je handen ontsmetten via de dispenser.
  • Respecteer de social distancing van 1,5 meter.
  • Volg overal het circulatieplan en de signalisatie.
  • Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog.
  • In alle toiletten kan je je handen wassen en ontsmetten, en afdrogen met papier.
  • We poetsen onze zalen en podia telkens voor en/of na een voorstelling. Gangen worden dagelijks gepoetst.
  • Bovendien ontsmetten we voor en na voorstellingen contactoppervlakken als deurklinken en trapleuningen.

Heb je nog een vraag? Spreek gerust een van onze zaalmedewerkers aan. En vooral: hou het veilig voor jou en iedereen rondom jou.

Aankoop tickets

• Spreek met je bubbel af en bestel vooraf alle tickets in één keer.
  • Eén bestelling = één bubbel. Per bubbel kan je maximaal twee tickets kopen.*
  • Bij het bestellen worden je contactgegevens gevraagd. Gedurende dertig dagen kan die info doorgegeven worden voor eventuele contact tracing. Enkel de gegevens van de ticketkoper zijn nodig.
  • Kan je toch niet komen? Verkoop jouw ticket(s) door aan iemand die in jouw bubbel zit. Zo blijf je samen zitten, veilig binnen de bubbel.
  • Voo?uit neemt geen verkochte tickets terug.

* Bijvoorbeeld: je wil vier tickets voor een event kopen (twee voor jezelf, twee voor je vrienden). Je doet twee bestellingen - twee keer twee tickets - en jullie vormen twee bubbels, met afstand tussen de bubbels. Eén ticket kopen kan ook, dan vorm ook jij een bubbel. Je zit op veilige afstand van andere bubbels.

Voor het event

• Je ontvangt vooraf een e-mail met alle praktische informatie zodat jouw bezoek vlot en veilig verloopt.
  • Vergeet zeker je mondmasker niet mee te nemen.
  • Staat er een wachtrij aan de ingang? Hou voldoende afstand door de signalisatie en het advies van onze zaalmedewerkers op te volgen.
  • Ga met je volledige bubbel De Vooruit binnen, tickets worden aan de buitendeuren gescand.
  • Komt er een persoon uit je bubbel toch later? Wacht even buiten, op een veilige afstand van de andere bezoekers.
  • Er is geen vestiaire voorzien dus neem je jas mee in de zaal.
  • Kom op tijd, want het duurt langer om iedereen individueel een plaats toe te wijzen.
  • De signalisatie ter plekke geeft duidelijk aan welke zaalingang je neemt.
  • Je krijgt je plaats toegewezen door een van onze zaalmedewerkers.
  • Onze zaalmedewerkers vullen de zaal volgens het dambord principe. Zo zal er tussen elke bezoeker 1 stoel tussen gelaten worden, om voldoende spreiding te garanderen.

Tijdens het event

• We vragen vriendelijk om te blijven zitten tot het event afgelopen is.
  • Er zijn geen pauzes. Ga dus best voor aanvang naar het toilet (en was je handen grondig na het toiletbezoek).
  • Als je tijdens het event toch je plek verlaat, wijst het zaalpersoneel bij je terugkeer je (nieuwe) plaats aan. Zo kruis je niet onnodig opnieuw mensen.
  • We garanderen een veilige afstand tussen alle bubbels, links en rechts, voor en achter.
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht gedurende het volledige event.
  • Voo?uit voorziet permanente ventilatie met 100% verse lucht tijdens het event.

Na het event

• Blijf nog even rustig zitten. Onze zaalmedewerkers zorgen ervoor dat iedereen met de nodige social distancing de zaal kan verlaten, opnieuw rij per rij.
  • Napraten met een drankje én zonder mondmasker? Dat kan volledig corona-proof op het Terras.
  • En geniet vooral van je bezoek aan Voo?uit!

Gewijzigde events / Affected shows

Hieronder vind je alle gewijzigde events. We brengen ticketkopers per mail op de hoogte, met alle next steps. Voor meer info: geef gerust een seintje via info@vooruit.be. Bij #tegast-producties vermelden we de contactgegevens van de organisator. Opgelet: we updaten elke maand dit overzicht.

Nieuwe datum / New date

Uitgesteld (nieuwe datum wordt gezocht) / Postponed