VIDEODROOM 2021

New compositions for screen and more!

Film Fest Gent keert in oktober terug en VIDEODROOM ook, een unieke samenwerking tussen Kunstencentrum Voo?uit en FFG. Van wo 13.10 t.e.m. za 23.10 kan je tijdens VIDEODROOM genieten van een aantal exclusieve avonden, waarbij live muziek, film en performance vrolijk haasje over springen. Veelal eenmalige of exclusieve voorstellingen die je enkel bij Voo?uit te zien en te horen krijgt.

En de editie van 2021 wordt er eentje om duimen en vingers bij af te likken, met exclusieve sets van o.a. Steve Gunn, KRANKk & Platform-K en Robbing Millions. Filmfanaten mogen werk verwachten van de legendarische Stan Brakhage, cultregisseur Harry Kümel en een niet nader genoemde film met een piepjonge Mel Gibson. Doorlopend kan je het vervolg zien van het VR-project van Brussels producer NAH.

Uiteraard vindt alles plaats in de veiligste en meest comfortabele omstandigheden, voor publiek én artiesten. Ontdek de eerste namen hieronder, eind augustus volgt de volledige line-up. Bestel tijdig je tickets, want vol is vol!

"De energie, de experimenteerdrang en vooral de goesting van deze artiesten druipen af van het hele programma. We kunnen niet wachten om eindelijk met ons publiek te delen waar we het voorbije jaar stilletjes aan hebben gewerkt."

- Wouter Vanhaelemeesch, programmator VIDEODROOM

samenstelling programma: Kunstencentrum Voo?uit - in samenwerking met: Film Festival Gent