© Michiel Devijver

Majolica Food Sessions

Kom discussiëren, proberen én proeven tijdens de nieuwe serie van maatschappelijke kookworkshops

Met mensen rond de tafel zitten en samen eten is een van de meest krachtige daden van samen zijn. Het zorgt voor een groot gevoel van samenhorigheid: wij horen bij elkaar, wij zijn er voor elkaar. Zeker in deze tijden, waarin we maanden beperkt gebleven zijn van elkaars gezelschap, zien we het als een sterk signaal om te starten met een programma rond voeding, en samen de maaltijd te delen onder de vlag FOOD.

Maar we zouden Voo?uit niet zijn als we hier geen groter maatschappelijk verhaal aan zouden koppelen. Voeding brengt namelijk niet alleen mensen samen, het heeft ook een belangrijke maatschappelijke waarde én is een krachtig middel voor verandering.

Tijdens de Majolica Food Sessions nodigen we kunstenaars, koks, boeren, activisten en wetenschappers uit die mogelijkheden en antwoorden verbeelden voor radicale verandering op het vlak van voeding. Voeding is gerelateerd met gezondheid, sociale participatie, duurzaamheid, economie, educatie,... Samen met onze gasten én studenten gaan we hier verder op in.

Het kloppend hart van deze sessies is de nieuwe keuken van De Vooruit: de Majolica. Eeuwenoude tegels gecombineerd met de nieuwste high end keukentechnieken. Tijdens de Majolica Food Sessions gaan we in gesprek, we proberen dingen uit én er wordt, natuurlijk, geproefd!