Overheerlijke recepten voor feestelijke cocktails & mocktails

De Majolica Food Sessions zijn een nieuwe reeks van demo’s waarin je iets lekker én duurzaam op tafel tovert. De Majolica Food Sessions zijn er speciaal voor studenten - succes gegarandeerd op je kot! Tijdens de laatste sessie verdiepten we ons in de wereld van de cocktails en de mocktails samen met cocktailmaestro Ran Van Ongevalle. Over cordials met gember, siroop van frambozen en hoe die te verwerken in de betere cocktails. Feest gegarandeerd tijdens de feestdagen. We geven al enkele recepten prijs!

Basil Highball
30 ml gin
30 ml basil cordial
10 ml citroen

Methode: Shake bovenstaande ingrediënten en top af met tonic water. Serveer in een longdrink glas, met een blokje ijs. Werk af met citroen en basilicum.

Floradora
­20 ml raspberry syrup 200 ml water + 200 g suiker + 15 g framboos
20 ml limoensap

Methode: Shake bovenstaande ingrediënten en top af met ginger ale of gemberbier. Serveer in een longdrink glas, met een blokje ijs. Werk af met citroen.

1 – 2 – 3 Mimosa
30 ml citrus cordial 500 ml water + 175 g suiker + 12 g citroenzuur + zeste citrus naar smaak
sprankelende wijn

Methode: Giet bovenstaande ingrediënten in een glas. Serveer in een champagne glas, zonder ijs of garnituur.

Dark & Stormy
50 ml donkere rum
25 ml gember syrup 500 ml water + 500 g suiker + 500 g gember, gesneden (ongeschild)
25 ml vers citroensap

Methode: Shake bovenstaande ingrediënten en top af met gemberbier. Serveer in een longdrink glas, met een blokje ijs. Werk af met citroen en munt.

Lees hier het verslag van Lore Bonneux van Mykotfood.