Programma Ghent International Festival (GIF) nu online!

Jazeker, het voelt wat vreemd aan in deze tijden om een gloednieuw festival met toeters en bellen aan te kondigen. Maar wij hebben er alvast heel veel zin in, en hopen van jou hetzelfde. Ontdek het programma van de allereerste editie van GIF - het Ghent International Festival - op www.gif.gent, een tweejaarlijks festival voor hedendaagse kunsten, binnen en buiten, op en naast het podium.

Zes partners slaan de handen in elkaar voor dit nieuwe festival: CAMPO, KOPERGIETERY, NTGent, Opera Ballet Vlaanderen, S.M.A.K. en Voo?uit. Met GIF brengen we een hommage aan de bruisende culturele dynamiek in onze stad, op een manier die bij Gent past: in een traditie van openheid en solidariteit. GIF zet daarom in op verbinding, tussen het podium en de straat, tussen generaties, tussen het centrum en de wijken.

Bij Voo?uit kan je terecht voor de voorstellingen ‘Mein Gent’ van les ballets C de la B, Frank Van Laecke, Alain Platel en Steven Prengels, 'Into The Open' van Voetvolk / Lisbeth Gruwez, ‘MISS’ van Joshua Serafin en ‘Disappearing - a passion’ van Tari Doris, Meri Ekola & Kid Kokko. En natuurlijk is er het nog het late night concert van Michelle Gurevich. Ontdek het volledige programma op www.gif.gent. De voorstellingen bij Voo?uit vind je hier terug.

We doen alles volgens de geldende corona-regels, alles verloopt dus op een veilige manier. Maar dat je opnieuw kunt genieten van topvoorstellingen, dat staat vast!