Gezocht: Communicatiemedewerker: copywriting & content

Voo?uit is een Vlaamse kunstinstelling en opereert als een centraal platform in een rijk netwerk van artiesten en organisaties uit tal van sectoren. Geïnspireerd door een turbulente wereld en een kunstensector in beweging, met een hedendaagse blik op de toekomst, versterkt Voo?uit de kruisbestuiving tussen de kunsten en de lokale en globale gemeenschap. We fungeren als een gastvrije ontmoetingsplek en een labo voor ontwikkeling, productie, presentatie, participatie en reflectie. We bouwen verder op een verleden van vernieuwing en maatschappelijk engagement.

Voo?uit is een ontmoetingsplek waar openheid heerst naar kennisdeling en logische, maar evengoed atypische partnerships.

Het team communicatie zoekt op korte termijn een nieuwe copywriter.

Functie:

Als copywriter werk je binnen het team communicatie en ben jij de pen en het klavier van Voo?uit. Als copywriter sta je in voor het schrijven van alle teksten voor web en print en ben jij de laatste ‘check’ voor iets naar de drukker of online gaat. Jij bepaalt en bewaakt samen met je collega’s de ‘tone of voice’ van ons huis en zorgt ervoor dat die herkenbaar, toegankelijk en to the point is.

Daarnaast sta je ook mee in voor de communicatie, marketing en promotie van een of meerdere van de programmalijnen van Voo?uit. Hiervoor bepaal je met de programmatoren van Voo?uit en je andere collega’s de communicatie plannen en volg je die ook op van A tot Z. Je denkt mee na over campagnes en concepten en houdt de vinger aan de pols over alle evoluties binnen cultuurcommunicatie en -marketing.

Takenpakket:

• Je schrijft alle teksten voor de on- en offline publicaties van Voo?uit: de brochures, website, nieuwsbrieven en andere geschreven publicaties.
  • Je staat de persverantwoordelijke bij in het schrijven van de persteksten.
  • Je schrijft wervend en slaagt erin onze artistieke visie, activiteiten en verhalen op een zo aantrekkelijke, verstaanbare en grammaticaal correcte manier aan onze bezoekers voor te stellen.
  • Je bewaakt de duidelijkheid en correctheid van onze communicatiekanalen en staat je collega ‘social media’ bij in het schrijven van de short copy voor socials.
  • Je overlegt met je communicatie collega’s over de strategie en planning en bewaakt deze in functie van timing, workflow en kwaliteit.
  • Je houdt contact met de artistieke ploeg zodat je voldoende voeling hebt en houdt met de inhoud van ons diverse programma.
  • Je bent mee verantwoordelijk voor de communicatie en marketing van één van onze programmalijnen (muziek, monument,...) en werkt in samenspraak met je collega’s het promotieplan uit.

Functieprofiel:

• Jij bent de m/v/x bij wie je collega’s en vrienden steeds komen aankloppen als er een goede tekst geschreven moet worden.
  • Je schrijft vlot, foutloos en bent vergroeid met je pen.
  • Je bent tweetalig Nederlands - Engels en beheerst het Frans.
  • Je begrijpt wat een tone of voice is en begrijpt dat die gekoppeld is aan de identiteit van een organisatie.
  • Je weet hoe een goede tekst is opgebouwd en je kan ook moeilijke onderwerpen omzetten in duidelijke copy.
  • Je werkt gestructureerd, je houdt van deadlines en je hebt oog voor detail om ook in aangeleverde teksten de stem van Voo?uit te doen weerklinken.
  • Copy voor online kanalen schrijf je met de principes van SEO in je achterhoofd.
  • Je hebt grote voeling met de cultuursector, bent geboeid door het programma en verhaal van Voo?uit en hebt zin deel uit te maken van de ploeg die onze toekomstige content naar buiten brengt.
  • Je bent een ‘storyteller’ en weet perfect hoe je tekstueel omgaat met ons zeer diverse programma van Voo?uit: vb. een avant-garde concert, een vernieuwende performance, een boekvoorstelling of een project rond ‘stadsatelier’...
  • Je hebt redactie-ervaring.
  • Je hebt kennis van het Google Drive & Adobe Skills en vindt vlot je weg online.
  • Als teamplayer ben je de link tussen de mensen van jouw eigen communicatieteam en andere teams binnen Voo?uit.
  • Je kan ook zelfstandig werken, want sommige projecten trek jij van A tot Z.

Wij bieden

• Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een afwisselende job in een dynamische, culturele omgeving met fijne collega’s.
  • Een open werksfeer met ruimte voor initiatief.
  • Een flexibele en duurzame context met aandacht voor het nieuwe werken.
  • Verloning volgens PC 304 - podiumkunsten in barema B.
  • Een pakket aan extralegale voordelen.

Hoe reageren?

Schrijf een motivatiebrief en mail je CV ten laatste op 14/12/2021 naar: vacature_copywritingencontent@vooruit.be

Voor extra informatie kan je terecht bij communicatie teamcoordinator Elisah Vandaele (elisah.vandaele@vooruit.be). De gesprekken vinden plaats op woensdag 15/12 en donderdag 16/12, telkens in de namiddag.

Kunstencentrum Voo?uit  is een organisatie die belang hecht aan inclusiviteit. Aarzel niet om te solliciteren. De selecties gebeuren op grond van competenties, ongeacht gender, origine, leeftijd of functiebeperking.