Maak kennis met Golden Hours

Desertfest, Kunstencentrum Voo?uit en het Antwerpse Trix zetten hun nagelnieuwe samenwerking in de verf met een gezamenlijke nieuwe productie - meteen een première op de Gentse én Antwerpse editie van het festival. Daarvoor doen we een beroep op gitaarheld Rodrigo Fuentealba, bekend van o.a. 50 Foot Combo en La Gauche.

In Antwerpen krijgt Fuentealba het gezelschap van zijn instrumentale protopunk band Manngold. In Gent stelt hij zijn nieuwe hypnotiserende krautcombo Golden Hours voor. Voor beide shows werkt Fuentealba - speciaal voor Desertfest - samen met de Gentse video- en electronica artiest Rien Coorevits. Hij voorziet de twee concerten van nieuwe en op maat gemaakte visuals.

Golden Hours ziet het levenslicht wanneer gitarist Rodrigo Fuentealba - toen op tournee met The Fuzztones - de drummer van Gang Of Four, Tobias Humble, tegen het lijf loopt. In de shuttle van de luchthaven naar het hotel waar ze allebei overnachten, beslissen ze om een nieuwe band te starten. Ze spreken af in Berlijn, en krijgen daar het gezelschap van Brian Jonestown Massacre-gitarist Hákon Aðalsteinsson. Ook Wim Janssens, die eerder samenwerkte met Tricky en Joy Wellboy, vervoegt de groep. Het combo trekt zowat meteen de studio in en neemt een album op dat all things krautrock en psychedelica uitademt.

Golden Hours speelt in Gent hun eerste live show ooit. Get your tickets here!