Oproep: deelnemers The Minor Gesture

Tijdens Bijloke Wonderland presenteren we samen met les ballets C de la B The Minor Gesture.

De Tunesische kunstenaars Selma en Sofiane Ouissi, met wie les ballets C de la B in de toekomst verder wil werken, verzamelden de afgelopen jaren levensverhalen die vaak onzichtbaar blijven. Ze gaan op zoek naar wat mensen verbindt, over taalbarrières en andere verschillen heen. Met dit materiaal maken ze de voorstelling The Minor Gesture die in augustus op het Bijloke Wonderland Festival in Gent zal gespeeld worden.

We zoeken een groep vrijwilligers die tussen 9 en 15 augustus een dag willen meedoen aan The Minor Gesture.

Wat verwachten we van je? Dat je de gebaren en bewegingen kopieert van iemand die zijn/haar levensverhaal vertelt. Niet meer, maar ook niet minder dan dat. Je doet dat bovendien niet alleen, maar maakt deel uit van een groepje van 12 à 15 performers. We verwelkomen alle leeftijden, alle maten en gewichten. Geen voorkennis vereist. Het kunstenaarsduo Selma en Sofiane Ouissi nodigen je uit om op een andere manier te luisteren, niet naar de woorden, maar naar de gebaren die iemands verhaal begeleiden. Persoonlijke gebaren worden omgezet in een collectieve beweging.

• Wanneer? Één deelname op 9 of 10 augustus (15u00 tot 20u00) of op 11, 12, 13, 14, 15 augustus
    (17u00 tot 22u00).
  • Waar? Dansstudio S3 Bijlokesite, Bijlokekaai 1 9000 Gent
  • Zin om mee te doen? Om te bewegen en bewogen te worden? Laat het ons weten via een e-mail naar Tessa Daluwein op tessa@lesballetscdela.be