Gezocht: digitale communicatiemedewerker/ projectcoördinator (38u)

Voo?uit is een Vlaamse kunstinstelling en opereert als een centraal platform in een rijk netwerk van artiesten en organisaties uit tal van sectoren. Geïnspireerd door een turbulente wereld en een kunstensector in beweging, met een hedendaagse blik op de toekomst, versterkt Voo?uit de kruisbestuiving tussen de kunsten en de lokale en globale gemeenschap. We fungeren als een gastvrije ontmoetingsplek en een labo voor ontwikkeling, productie, presentatie, participatie en reflectie. We bouwen verder op een verleden van vernieuwing en maatschappelijk engagement. Voo?uit is een ontmoetingsplek waar openheid heerst naar kennisdeling en logische, maar evengoed atypische partnerships.

In het kader van een zwangerschapsvervanging en het traject rond onze naam zoeken we een tijdelijke versterking binnen het team communicatie.

Om een voldoende ruime inwerkperiode en overdracht te voorzien willen wij graag nog iemand laten starten deze zomer.

Takenpakket:

• Je beheert onze website en mailings via een custom CMS-tool en zorgt voor de opvolging van de websitefunctionaliteiten.
  • Je zorgt ervoor dat de content van Voo?uit een online vertaling krijgt, dit gaat o.a. over activiteiten, nieuwsberichten, festivalpagina's, ...
  • Je bent het aanspreekpunt van onze externe webbouwer en stuurt deze aan.
  • Je kan voor boeiende content zorgen (voornamelijk video) die het artistieke programma van Voo?uit dichter bij het publiek brengt.
  • Je werkt onze wekelijkse digitale nieuwsbrief uit en andere e-mailcampagnes.
  • Je volgt een aantal online advertenties op.
  • Je kan ook ondersteuning bieden op andere digitale platformen zoals Facebook, Instagram, Vimeo, …
  • Je beheert de rapportage van onze digitale tools via Google Dashboard.
  • Je volgt enkele digitale en niet-digitale projecten op, zoals rebranding van de website, de communicatie rond het programma TALK en het residentieplatform.
  • Je doet de productionele opvolging van het naamstraject: meetings (uitnodigingen en verslaggeving) en uitrol nieuwe naam in en rond ons gebouw.

Profiel

• Je hebt een opleiding marketing en/of communicatiemanagement gevolgd of kan een duidelijke affiniteit met en kennis van die materie aantonen. Technische kennis is een must.
  • Je hebt minimum 3 jaar ervaring in een communicatiefunctie en hebt al projecten van a tot z opgevolgd.
  • Je plaatst user experience voor design en weet waarom.
  • Je bent vlot tweetalig (Nederlands/Engels).
  • Je vindt snel je weg in de Google-omgeving waarin wij werken.
  • Je weet wat CMS-tools zijn en je kan er mee werken. Ervaring met Peppered is een pluspunt.
  • Je bent niet bang van HTML.
  • Je hebt een basiskennis in SEO en interesse in website development.
  • Je hebt een basiskennis van analysetools als Google Analytics.
  • Ervaring met een plannings- of ticketing tool (bv. Yesplan of Ticketmatic) is een pluspunt.
  • Je hebt Adobe programma’s als Photoshop en Première onder de knie of bent bereid je daarin bij te scholen.
  • Je bent authentiek, empathisch en met een uitgesproken interesse in het artistieke programma en het sociale en ecologische engagement van Voo?uit.
  • Je bent hands-on en hebt productionele vaardigheden.

Wij bieden

• Een voltijds contract van bepaalde duur tot eind maart 2021
  • Een afwisselende job in een dynamische, culturele omgeving met (erg!) fijne collega’s.
  • Een open werksfeer met ruimte voor initiatief.
  • Een flexibele en duurzame context met aandacht voor het nieuwe werken.
  • Verloning volgens PC 304 - podiumkunsten in barema B
  • Een pakket aan extralegale voordelen

Hoe reageren?

Stel jezelf kort voor en mail je CV ten laatste tegen 04/08/2021 naar: vacature_digitalecommunicatiemedewerker@vooruit.be

Voor extra informatie kan je terecht bij Niké van Os: nike.vanos@vooruit.be.

De gesprekken zullen doorgaan in de week van 9 augustus 2021.

Kunstencentrum Vooruit  is een organisatie die belang hecht aan inclusiviteit. Aarzel niet om te solliciteren. De selecties gebeuren op grond van competenties ongeacht gender, origine, leeftijd of functiebeperking.