OUR SUMMER @SANTARCANGELO (IT)

Voo?uit stuurt drie young reporters - Adel Khelifi, Andy Sarfo & Chryssoula Zerva - erop uit om het onderzoeksproject 'How To Be Together' te volgen en er verslag over uit te brengen.

'How To Be Together' is een project tijdens het Italiaanse kunstenfestival Santarcangelo dei Teatri. Tijdens het project kamperen 50 deelnemers in Santarcangelo en worden ze zo een tijdelijke gemeenschap. Samen onderzoeken ze de vraag how to be together en mogelijke vormen van samenhorigheid.

How to be together is een vraag die tijdens de coronacrisis obsessief wordt gesteld. We trokken ons allemaal noodgedwongen terug in onze privéruimtes, waardoor de openbare ruimtes leeg bleven en een sfeer kregen van een verboden verlangens. Het kamp denkt na over hoe het nu verder moet tijdens en na deze crisis en probeert op deze vraag te antwoorden.

De drie Voo?uit-reporters volgen het kamp, denken mee na en brengen interessante perspectieven mee terug naar Gent en De Vooruit. Want ook wij stellen ons die vraag: hoe kunnen we opnieuw samen zijn in een nieuw seizoen, een theaterzaal, een stad, een café, ...

Je kan de avonturen van Adel, Andy en Chryssoula volgen van 9 t.e.m. 18 juli in de Instagram-stories van Voo?uit.

Dit initiatief maakt deel uit van het BEPART Creative Europe-project.