Mensen zeggen dingen © Dieter Debruyne

Gezocht: Programmator (19u) met een specifieke focus op written & spoken word

Voo?uit wil graag een nieuwe programmator verwelkomen in het artistieke team. Onder de vleugels van de artistiek coördinator en in nauwe samenwerking met de andere programmatoren ontwikkel je activiteiten passend binnen de verschillende programmalijnen (podium, muziek, talks, nightlife, residenties, food en monument).

Context

Voo?uit is een Vlaamse kunstinstelling en opereert als een centraal platform in een rijk netwerk van artiesten en organisaties uit tal van sectoren. Geïnspireerd door een turbulente wereld en een kunstensector in beweging, met een hedendaagse blik op de toekomst, versterkt Voo?uit de kruisbestuiving tussen de kunsten en de lokale en globale gemeenschap. We fungeren als een gastvrije ontmoetingsplek en een labo voor ontwikkeling, productie, presentatie, participatie en reflectie. We bouwen verder op een verleden van vernieuwing en maatschappelijk engagement. Voo?uit is een ontmoetingsplek waar openheid heerst naar kennisdeling en logische, maar evengoed atypische partnerships.

Wat verwachten we van jou?

• Je ontwikkelt een samenhangend programma met specifieke focus op written & spoken word dat zich kan situeren binnen o.a. theater, talks, stand-up comedy, spoken word, slam poetry, en dit in samenwerking met jouw collega’s van het artistieke team en mogelijke gastcuratoren.
  • Je prospecteert en introduceert nieuwe artiesten in de organisatie; zowel startende, toekomstige talenten als reeds gevestigde waarden.
  • Je programmeert voor de verschillende zalen van Voo?uit, inclusief de hoofdpodia.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt nieuwe contacten/samenwerkingen om co-creaties te realiseren, in het bijzonder binnen de hierboven opgesomde disciplines.
  • Je stimuleert en spreekt bestaande en nieuwe gemeenschappen aan door het samenstellen van een toegankelijk en inclusief programma.
  • Je schrijft mee aan het nieuwe beleidsplan voor de periode 2023-2027.

Wie willen we graag vinden?

• We willen een nieuwe collega ontmoeten met een grote interesse in artistieke, sociale, politieke en filosofische onderwerpen. Iemand die op een verantwoordelijke en correcte manier omgaat met ethische vragen.
  • We zoeken een collega die al connecties heeft en deze verder kan uitbouwen binnen een netwerk van stand-up, slam of spoken word en hun specifieke en diverse publiek en doelgroepen.
  • We verwelkomen graag een collega die nieuwe perspectieven en visies binnenbrengt.
  • Verbeelding, nieuwsgierigheid en voeling met artistieke processen en een vlotte omgang met verschillende interdisciplinaire artistieke formats zijn belangrijke eigenschappen van onze nieuwe programmator.
  • Een geëngageerd en dynamische collega die de voordelen ziet in het werken in een groot kunstenhuis.
  • Je beheerst het Nederlands en Engels zeer goed.
  • Je kan goed samenwerken met diverse persoonlijkheden, dit zowel mbt. interne teams (artistieke werking, zakelijke werking, planning…) als externen. Je weet relaties goed te onderhouden.
  • Werken in een horizontale structuur spreekt je aan. In dit samenwerkingsmodel kan je, naast de eigen functie, vanuit persoonlijke interesse en expertise bijkomend een (tijdelijke) rol opnemen waardoor iedereen in Voo?uit de leiding kan nemen binnen een bepaalde werkgroep of project. Zo realiseren we gezamenlijk plannen en doelen maar steunen op eigen initiatief. Heldere en open communicatie is cruciaal om dit werkbaar te maken.

Wat hebben wij te bieden?

• Een deeltijds contract vanaf september voor onbepaalde duur (19u/week)
  • Een afwisselende job in een dynamische, culturele omgeving
  • Een open werksfeer met ruimte voor initiatief
  • Een flexibele en duurzame context met aandacht voor het nieuwe werken
  • Verloning volgens barema B, PC 304 (met groeitraject)
  • Een pakket extralegale voordelen (forfaitaire onkostenvergoeding, maaltijdcheques, sectorale groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, fietsvergoeding of sociaal abonnement,...)
  • Een gedeeld reisbudget om relevante artistieke evenementen en festivals bij te wonen
  • Een rijk netwerk van artiesten en mensen binnen het culturele segment in Vlaanderen en daarbuiten
  • Een mooie en verrijkende ervaring in een grote, stimulerende en culturele organisatie

Interesse?

Stel jezelf voor en mail je CV ten laatste op zaterdag 31 juli 2021 naar vacature_programmator@vooruit.be

De gesprekken vinden plaats op maandag 23 en dinsdag 24 augustus 2021.

Voor extra Informatie kan je terecht bij artistiek coördinator Matthieu Goeury : matthieu@vooruit.be.

Kunstencentrum Voo?uit  is een organisatie die belang hecht aan inclusiviteit. Aarzel niet om te solliciteren. De selecties gebeuren op grond van competenties ongeacht gender, origine, leeftijd of functiebeperking.