‘Palestinian flag’ © scottgunn, licensed under CC BY-NC 2.0
© scottgunn, licensed under CC BY-NC 2.0

Voo?uit is solidair met de Palestijnse bevolking #FreePalestine

Kunstencentrum Voo?uit veroordeelt de brutale Israëlische aanvallen tegen Palestijnen. We tonen ons solidair met de Palestijnse bevolking, die in opstand komt tegen zeven decennia van Israëlisch koloniaal bezettingsgeweld. We onderschrijven de woorden van Brigitte Herremans, Midden-Oostenexpert, onderzoeker aan het Centrum voor Mensenrechten van UGent, en lid van de raad van beheer van Voo?uit:

“Het is hemeltergend hoe Israël altijd opnieuw de lont aan het kruitvat steekt en zonder verpinken de schuld in Palestijnse schoenen schuift. Voorstanders van equidistance of de gelijke behandeling van beide partijen, die we de komende dagen veelvuldig zullen horen, bestendigen het onrecht. Er is geen gelijkheid tussen een bezettende macht en een bezet volk.”

Voo?uit steunt alle culturele partners in Palestina, onder andere het Khashabi Theater en hun artistieke coördinator Bashar Murkus, en de Qattan Foundation.

“Wat nu gebeurt in heel Palestina, is een natuurlijk en menselijk antwoord op jaren van bezetting, onrecht, onteigening, apartheid, racisme en belegering.”

Bashar Murkus

Meer weten over het conflict? Lees verder op apache.be.

#FreePalestine #savesheikhjarrah #PalestinianLivesMatter