Vooruit zijgevel
© Michiel Devijver

Gezocht: Data & ticketing marketeer - onbepaalde duur / deeltijds (19u)

Vooruit is een centraal platform in een rijk netwerk van artiesten en organisaties uit tal van sectoren. Jaarlijks organiseert Vooruit zo’n 270 podiumvoorstellingen, 110 concerten, 65 literaire events en boekpresentaties, … en 125 activiteiten in samenwerking met partners of in verhuur. Vooruit bereikt 370.000 bezoekers per jaar en is naast een presentatieplaats voor theater, dans, muziek en literatuur, ook een labo voor artistieke ontwikkeling, productie, participatie en reflectie.

Om ons team van het onthaal & ticketbalie te versterken en nog meer in te zetten op digitaliseren en gerichte marketing via CRM zoeken we een ervaren en analytische marketeer met een voorliefde voor de culturele sector.


Taken

  • Je bent het aanspreekpunt voor Ticketmatic (feedback over het programma, aanmaak nieuwe rapporten, bespreking contract, problemen oplossen...) en je kan heel vlot met de tool overweg
  • Je bent voor ticketing het intern en extern aanspreekpunt. Extern betekent een nauwe samenwerking met Minard en andere culturele organisaties en partners voor samenwerkingen en gedeelde ticketing, als ook ticketbeheer voor scholen, netwerk- of verhuurpartners
  • Je hebt een belangrijke taak in het analyseren, interpreteren en rapporteren van de ticketverkoop en je staat in voor de wekelijkse afrekeningen met Minard en interne boekhouding
  • Je analyseert en verbetert de technologische set-up van het ticketplatform in het licht van optimalisatie van de gebruikersbeleving en je zet je tanden in de uitwerking van een CRM-tool samen met je collega online communicatie
  • Je beheert de abonnementen en levert de nodige info aan: bezoekerslijsten trekken, tags toekennen om publiekcijfers te trekken, prijsbeleid bepalen i.s.m. communicatie
  • Je behoudt een helikopterview en werkt nauw samen met je collega’s onthaal, bespreekbureau en communicatie
  • Je stuurt 2 collega’s van de ticketbalie aan en bent back-up
  • Je bent tevens het aanspreekpunt van de onthaalmedewerkers (vrijwilligers)
  • Je rapporteert aan de coördinator communicatie & publiekswerking
     

Profiel

  • Je hebt een doorgedreven kennis van Ticketmatic of een andere online ticketingtool
  • Je haalt energie uit cijferanalyses en hebt een sterk analytisch inzicht
  • Je weet wat leeft binnen de digitale marketing en bent vertrouwd met CRM
  • Je bent klantgericht, diplomatisch en een vlotte communicator
  • Je houdt ervan samen te werken met verschillende interne afdelingen (communicatie, artistieke werking, zakelijk werking..) en externe partners en weet relaties goed te onderhouden
  • Je kan goed de impact van beslissingen overzien en behoudt het overzicht 

Wij bieden

  • een deeltijds contract van onbepaalde duur (= 19u/week).
  • een afwisselende job in een dynamische, culturele omgeving met fijne collega’s.
  • open werksfeer met ruimte voor initiatief.
  • een flexibele en duurzame context met aandacht voor het nieuwe werken.
  • verloning volgens barema B, PC 304.
  • een pakket extralegale voordelen (forfaitaire onkostenvergoeding, maaltijdcheques, sectorale groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, fietsvergoeding of sociaal abonnement,...).


Hoe reageren?

Mail je brief en CV voor 19/08/2019 naar: 
vacature_dataenticketingmarketeer@vooruit.be

De gesprekken worden ingepland op 26/08/2019.

Kunstencentrum Vooruit is een organisatie die belang hecht aan diversiteit. Etnisch/culturele minderheden worden aangemoedigd om te solliciteren. De selecties gebeuren op grond van competenties ongeacht origine, leeftijd of geslacht.

Cookies
Kunstencentrum Vooruit maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van je bezoek aan onze website willen verbeteren. Wij vinden het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij deze gebruiken.
Meer informatie over jouw privacy & cookies