Fredrik Floen

Fredrik Floen (1988) is een Noorse beeldend kunstenaar, kostuum en stage designer. Fredrik studeerde af aan de Oslo Academy of the Arts in 2017, met een Master in Fashion and Costume Design. Hij heeft een verleden als mode- en productie-ontwerper, in theaterstudies en als assistent bij het gezelschap Vinge/Müller bij Volksbühne in Berlijn. Als onafhankelijk artiest focust hij in zijn werk op kostuums, waarbij theatrale esthetiek binnen verschillende samenwerkingen en contexten centraal staat.

Fredrik werkte de afgelopen jaren samen met Nationaltheater Mannheim, Hotel Pro Forma, Otta Kulturhus, Palais de Tokyo, School of The Arts Institute Chicago, Munch Museet, Black Box Theater, Ibsenfestivalen, Teaterfestivalen I Fjaler, The Norwegian Opera, Scene: Bluss, Fruholmen Fyr, The Norwegian Opra (Trond Reinholdsen), Turteatern, Marie Nikazm Bakken en Ingri Fiksdal. Zijn werk was te zien in de Sullivan Galleries in Chicago en in Palais de Tokyo, in het kader van het Do Disturb festival. Hij werkt als resident in het nieuwe Munch Museum in Oslo.

friedrichfloen.com