Proeftuin

Proeftuin wil jong creatief talent een platform en een podium bieden. Ze mikken daarbij op een jong, cultuurminnend publiek. Proeftuin laat bezoekers via verschillende zintuigen ‘proeven’ van een divers smaakpalet aan disciplines. Muziek, visuals, beeldende kunst, mode, performance en andere kunstvormen vergroeien zo tot een bloeiende tuin voor experiment.

Als organisatie wil Proeftuin vechten tegen het hokjesdenken. Dat vertaalt zich in de uiteenlopende aard van hun evenementen: educatieve activiteiten rond nightlife-cultuur, concerten met eclectisch muzikaal talent, underground feesten met leftfield electronica en nog veel meer.

In 2021 organiseert Proeftuin 9000 BPM: A Journey Through Techno, een wandeling-met-podcast die de geschiedenis van de Gentse nightlife-scene in de kijker zet. Vooruit kon, als bakermat van I Love Techno en tal van andere legendarische nightlife-concepten, niet ontbreken.

proeftuin-studio.com

In Vooruit: