Amazumi

Amazumi, ook bekend als Zulu Moon, is een MC met Nepalese roots. Ze groeide op in Hong Kong en kwam via Londen naar België. In 2017 werd ze finaliste van Stubru’s De Nieuwe Lichting. “Amazumi ontbindt haar duivels en gromt je wakker met vernieuwende hiphop van eigen bodem.” Na de lancering van haar single ‘V for Venom’ in de Ancienne Belgique, kreeg ze heel wat airplay op Studio Brussel, MNM en BRUZZ. Tweede single ‘Hadouken’ werd in 2019 opgepikt door VIBE.

Amazumi noemt zichzelf een laatbloeier. Ze ontwikkelde haar skills op cyphers, open mics en zelf georganiseerde events, nadat ze in Londen in contact was gekomen met hiphop. Zo ontdekte ze haar eigen identiteit, via muziek.

“Het lijkt wel of we naar Azealia Banks zitten te luisteren. Amazumi maakt ietwat chaotische, maar wel gedurfde hiphop. Er zit pit in, een punkattitude zelfs. Gladde hits interesseren haar duidelijk niet. Dit meisje rapt rechtdoor, weg van de platgetreden paadjes.”

Knack Focus

In Vooruit: