KRANKk

In de mix van KRANKk zitten grimey baslijnen, Burial-geïnspireerde sferen en future garage beats, die klinken alsof ze zijn gebrouwen in een Londense lock-off. Maar ze komen uit Antwerpen en geven een twist aan hun 2-step met live instrumentatie.

Toetsenist Aram Abgaryan, drummer Thomas Geysen en gitarist Willem Heylen studeren aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen, waar ze elkaar vonden door hun liefde voor elektronische muziek. Het drietal groeide op met jungle, drum’n’bass, dubstep en UK garage.

“Dat geluid sprak ons aan. Het was funky, skippy, bouncy.” Hun debuutalbum ‘DARK’ kwam uit in 2020, in volle lockdown. Met ‘Crazy’ als leadsingle zorgde KRANKk voor een ongelooflijk straffe single. De soulstem van David Ngyah past perfect bij het geluid van het Antwerpse collectief en voorziet het nummer van heel wat grandeur. Voor de volgende single, ‘Don't Forget’, werkten ze samen met Manga Saint Hilare en Coco uit Londen. KRANKk schreef met ‘DARK’ de soundtrack voor dissonante tijden.

Maar de jongens van KRANKk blijven eerst en vooral muzikanten en dan pas producers. Een sterke live set neerzetten is hun prioriteit, met songs die in alle omstandigheden overeind blijven. KRANKk produceert feestmuziek, futuristische grootstadsblues en staat voor het geluid van nu. Ook fans van pakweg Massive Attack, Burial, The Bug, of zelfs Aphex twin en Goldie zullen hier van genieten.