Rebekka de Wit

Rebekka de Wit (°1985) studeerde in 2011 af aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen, afdeling woordkunst. In 2012 stond ze met twee voorstellingen op Theater aan Zee, die allebei in de prijzen vielen. Haar zelfgeschreven afstudeermonoloog ‘Hoe dit het verhaal werd’ won de KBC-TAZ Jongtheaterprijs en de theatertekst werd gepubliceerd bij Uitgeverij Bebuquin. De voorstelling ‘Stel je voor, ik zoek een staat’ won de SABAM schrijfprijs. Daaruit kwam ‘Heimat’ voort, een voorstelling die geselecteerd werd voor Circuit X.

In de zomer van 2015 verscheen haar debuutroman ‘We komen nog een wonder tekort’ bij Uitgeverij Atlas/Contact. Samen met Maud Vanhauwaert maakte zij de bij Behoud de Begeerte de 33ste editie van de Geletterde Mensen. Ze is vaste columnist voor Rekto:Verso. Sinds 2014 is ze als gastdocent verbonden aan de Hogeschool Antwerpen.

Samen met Freek Vielen en Suzanne Grotenhuis vormt ze sinds januari 2017 de artistieke leiding van De Nwe Tijd.