Sam Trotman

Sam Trotman is de directeur van Scottish Sculpture Workshop (SSW) in Aberdeenshire, Schotland. Bij SSW werkt ze samen met het team om een ​​site van mogelijkheden te creëren, waar artiesten en gemeenschappen de tools, vaardigheden, kansen en netwerken hebben om zich collectief voor te stellen, te maken en te leven op manieren die resistent en veelzijdig zijn. Daarvoor heeft ze de onderwijsafdeling van Artsadmin in Londen (2007-2017) geïnitieerd en geleid met een focus op sociale en ecologische rechtvaardigheid.

De afgelopen 17 jaar heeft ze ook nationaal en internationaal als onafhankelijk producent gewerkt om het samenkomen van kunstenaars en gemeenschappen te ondersteunen om ruimte te creëren voor openbare interactie, debat en actie. Ze heeft zich vrijwillig aangemeld bij sociale bewegingen, waaronder; Climate Camp, Liberate Tate en Women for Refugee Women.

Sam is ook een trustee van Fierce Festival, een van de toonaangevende internationale performance festivals in het Verenigd Koninkrijk, ze is lid van de stuurgroep voor het Counterflows Festival in Glasgow onder leiding van A / C Projects en is lid van het Europese onderzoeks- en ontwikkelingsproject Reshape, waar ze onderzoekt eerlijkere bestuursmodellen voor de kunstensector.

In Vooruit: