Jozef Wouters

Jozef Wouters is scenograaf en theatermaker, gevestigd in Brussel. Zijn werk komt tot stand in samenwerking met het in 2016 door hem opgerichte Decoratelier, een toegankelijk atelier waar ruimte is voor decorbouwers en kunstenaars, disciplineoverschrijdende samenwerkingen en ruimtelijk experiment.

Wouters is sinds 2017 autonoom kunstenaar in residentie bij Damaged Goods, het Brusselse dansgezelschap van Meg Stuart. Hij zet er gedurende vijf jaar verschillende projecten op met Decoratelier als uitvalsbasis. In 2019 maakten Jozef Wouters en Decoratelier ‘Underneath Which Rivers Flow’, in samenwerking met Open Kunstenhuis Globe Aroma, en was te zien op Kunstenfestivaldesarts en Het TheaterFestival. Later dat jaar ging ook de productie ‘The Soft Layer’ in première op Dream City festival in Tunis.

Jozef Wouters ontving samen met Decoratelier de Vlaamse Cultuurprijs (Ultima) in de categorie podiumkunsten 2019.