Philippine Hoegen

Philippine Hoegen is een Brusselse beeldend kunstenaar. In haar veellagige, overwegend performatieve praktijk onderzoekt ze manieren waarop we continu nieuwe versies van onszelf creëren. Hoegen gaat na welke middelen en processen we hiervoor gebruiken en wat dat betekent voor ons begrip van het woord 'zelf'. In haar werk benadert ze performance expliciet als onderzoeksstrategie, een manier van denken waarbij het fysieke betrokken wordt.

Haar meest recente activiteiten: een residentie in Buda (Kortrijk) met het project ‘Hey You!’, een reeks van streams met als titel ‘Scores for Isolation’ op Onomatopeenet / Instagram Live (april-mei 2020), de presentatie van haar nieuwe boek ‘ANOTHER VERSION: Thinking Through Performing’ tijdens het festival Bâtard in de Beursschouwburg (Brussel, januari 2020) en de solo-performance ‘Ventriloquists III’ én bijhorende talk over haar onderzoek ‘The Self as a Relational Infrastructure in Process’ (CARADT), op de conferentie DIS_SEMINAR by Art ≈ Research (Amsterdam, 2019).

Hoegen is actief binnen State of the Arts en is mede-initiatiefnemer van SOS-Relief.

philippinehoegen.com

In Vooruit: