Adriaan de Roover

Adriaan de Roover (°1990) is een muzikant en componist uit Antwerpen. Sinds 2014 bracht de hij - als Oaktree en onder eigen naam - werk uit via [PIAS], Dauw, Fog Mountain en in eigen beheer. Hij was onder andere in residentie bij Ancienne Belgique, CC Hasselt en Trix, en speelde met zijn live band op festivals als Pukkelpop, Eurosonic en Gent Jazz. Adriaan schreef daarnaast muziek voor installaties, dans en documentaire, en bracht eenmalige performances met onder andere dichter Lotte Dodion en illustrator Wide Vercnocke,

In oktober 2019 bracht Adriaan zijn debuutalbum 'Leaves' uit. Het album kon rekenen op support van onder andere BBC6 (UK), Groove (DE), Klara, Studio Brussel, Clash, Ransom Note, Gonzo,… Electronic Sound sprak over "11 flowing tracks of cerebral organic electronics...a musician of real talent", bij Ransom Note klonk het als “layers instrumentation and soundscapes in an abstract and yet enchanting manner”.

In 2020 verscheen een soundtrack voor modeontwerper Nico Verhaegen, een collectie van werken 'Voor Anderen' via het Belgische tape label Dauw. Daarnaast componeerde Adriaan nieuw solo werk voor een coproductie met Botanique die gepresenteerd werd in de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Laken in september 2020. In 2021 verscheen 'VACUUM', een samenwerking met David Poltrock, via het Gentse Consouling Sounds. Vanuit dat album ontstond een gelijknamige voorstelling onder regie van Aïda Gabriels (oester).

adriaanderoover.net

Adriaan de Roover © Bart Verhelst