Brecht Decoene

Moraalfilosoof en auteur Brecht Decoene maakt in zijn lezingen filosofie en kritisch denken toegankelijk voor een breed publiek. Zijn dada: complottheorieën. Of het nu gaat over hagedismensen, kindermisbruik in pizzarestaurants of een elite van satanistische pedofielen: Decoene heeft een helder zicht op hoe complotdenkers denken, hoe die theorieën ontstaan en wat voor invloed ze hebben. Hij geeft vuistregels hoe je er best (of best niet) tegenin gaat, ontrafelt de interne logica en is een genadeloze ontkrachter van bullshit allerhande.

Binnenkort verschijnt van zijn hand het boek '9/11 – 20 jaar complotdenken'. Eerder schreef hij 'Achterdocht tussen feit en fictie. Kritisch omgaan met complottheorieën'. Op de Nacht van de Vrijdenker geeft hij een fascinerend overzicht van complottheorieën – met speciale aandacht voor alle corona- en vaccinatiecomplotten – waar ze vandaan komen en hoe je best met complotdenkers omgaat.