Katharina Smets

Katharina Smets is een onafhankelijke radiomaker met een achtergrond in filosofie, filologie en theaterwetenschappen. Ze werkte voor onder andere Klara, Radio 1, VPRO, BBC World Service en NPR. Ze doceert audiostorytelling aan de afdeling Woord van het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen en begeleidt radioreporters van de VRT nieuwsdienst. De laatste jaren verschuift haar werkgebied steeds meer richting theater en live radio-performance.

Katharina Smets werkte mee aan de voorstelling ‘KOPfKINO’ van Annelies van Hullebusch en Radio Kiel van Karl Philips. Ze maakte samen met Inne Eysermans een audiogids voor Cultuurcentrum Kortrijk en de performance ‘Detroit live’. Hiernaast organiseert ze nieuwe ‘Luister in het duister’-avonden voor het Vlaams-Nederlands huis deBuren en De Brakke Grond, presenteert ze het Salon der verbeelding in BOZAR en maakt ze opnames voor Belgian Americans in de VS.

In Vooruit: