Condor Gruppe

De Antwerpse band Condor Gruppe neemt je mee op een trip langs hun platenkast en brengt zo ode aan obscure Italiaanse seventies filmsoundtracks en world grooves. Nieuw, retro, tijdloos, bezwerend, instrumentaal en live trippend met visuals: de band is en doet het allemaal.

Hun debuutalbum 'Latituds del Cavall' kwam in 2014 uit op hun eigen label, Condor Men Records. Negen exotische songs die doen denken aan een roadtrip in de woestijn, maar dan wel één met een groovy ritmesectie. Opvolger 'A tribute to Moondog' uit 2016 bevat zes interpretaties uit het werk van Moondog. Trompettist Dirk Timmermans, saxofonist Matti Willems en bariton saxofoniste Hanne De Backer vervoegden de vijf oorspronkelijke leden van Condor Gruppe. Het resultaat is een mix tussen Moondogs jazzy composities en Condor Gruppes dromerige instrumentale sound.

Op hun derde album 'Interplanetary Travels' verschenen acht nieuwe songs die je onderdompelen in een nostalgisch, heroïsche film die zich in de exotische jungle afspeelt. De band introduceert op deze plaat ook Nicolas Mortelmans op sitar, die werd opgeleid door de wereldbefaamde Anoushka Shankar. In februari 2022 verschijnt een nieuw album, een plaat die het beste van hun vorige werk combineert.

condorgruppe.com