Een nieuw seizoen in Vooruit: een beetje anders

Beste Vooruit-bezoeker,

Het wordt even wennen, ook voor ons, maar één ding staat vast: we maken er samen een onvergetelijk seizoen 2020-2021 van. Welkom terug!

Door de huidige situatie kunnen we geen volledig seizoen aankondigen. Daarom kozen we ervoor om ons programma maandelijks te updaten. Zo kunnen we kort op de bal spelen, en vermijden we onnodige verschuivingen en annuleringen. Dat maakt het aangenamer voor artiest én jullie, het publiek.

Wat mag je verwachten? Om te beginnen spannend en nieuw podiumwerk van straffe makers, met o.a. een nieuwe reeks van 10x10, de nieuwe voorstelling van Vooruit-resident Alexander Vantournhout, het genereuze stadsfestival NO(W)WORRIES - een samenwerking tussen zes Gentse podiumhuizen - en het ongetwijfeld memorabele ‘The Importance of Being Flemish’ van het jonge collectief Zuidpark.

Naast theater, dans en performance biedt Vooruit opnieuw een podium aan veelbelovend muzikaal talent. Met RUISKAMER lanceren we, samen met MIRY Concertzaal, een nieuwe reeks intieme concerten. Toetseniste Kali Malone mag de spits afbijten. We zetten ook de zomerreeks Music Residency Shows verder. Artiesten werken een week aan nieuwe composities in Vooruit en tonen het resultaat op zaterdag. Tot slot starten we op 14 oktober met een speciale editie van VIDEODROOM.

Verder keert ook Uitgelezen terug, met in oktober o.a. Bruno De Wever en Lize Spit als gasten. Schrijver Stefan Hertmans komt dan weer in september zijn nieuwste boek voorstellen. En wie zijn of haar geest wil prikkelen, kan terecht op de nieuwe debatreeks Toestanden, telkens met een offline  en online editie.

Honger naar meer? Ontdek vooral zelf ons programma voor de komende weken. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in op onze wekelijkse nieuwsbrief, of hou onze site en social media in de gaten. En vergeet niet een bezoekje te brengen aan het Vooruit Café, waar je opnieuw de lekkerste dagschotels en nog veel meer kunt proeven. Nothing for everyone, something different for everybody!

En voor wie het zich mocht afvragen: Vooruit garandeert iedereen een veilige avond. Daarom is er voor elke productie een beperkt aantal tickets te koop. We volgen ook nauwgezet de veiligheidsmaatregelen, die je op onze corona-pagina terugvindt. Neem ze door voor je bezoek aan Vooruit. Maar vooral: geniet van je bezoek aan Vooruit.

Eindelijk terug in actie: we kijken er even hard naar uit als jullie.

Het Vooruit-team

#samenerdoor

Ontdek het programma van september & oktober