Voo?uit Café & Terras

Welkom terug in De Vooruit! We zijn maar wat blij om jou terug te zien. Kom en geniet van een lekker hapje en drankje - en de zon - op het Terras (bij mooi weer) of in het Café.

Geniet van koele speciaalbiertjes, de lekkerste homemade ice tea van Gent of een smakelijke (alcoholvrije) cocktail. Een hongerke? Smul dan van zomerse gerechtjes of onze bekende spaghetti. Ontdek onze aangepaste menukaart hieronder. Alle gerechten zijn gemaakt met véél liefde en LEF ;-)

Horeca & corona: hoe zit dat juist?

Om de veiligheid van iedereen te garanderen, hanteren we op het Terras een aantal afspraken.

• Vanaf 1 november kan je enkel De Vooruit binnen op vertoon van je Covid Safe Ticket én identiteitsbewijs (wie ouder is dan 12 jaar). Eenmaal binnen kan je vrij naar het Voo?uit Café en de zalen. Opgelet: enkel de hoofdingang van De Vooruit zal open zijn. Dat is de inkomzone aan de Ticketbalie. Via deze ingang kan je ook naar het Voo?uit Café. De rechtstreekse ingang van het Café gaat tijdelijk dicht, tenzij er geen andere activiteiten zijn: dan verhuist de ingang van de hoofdingang naar de ingang Café.
  • Vanaf 27 november mag je maximaal met 6 personen aan tafel.
  • Een mondmasker is niet meer verplicht in het gebouw, behalve voor mensen die enkel naar de Ticketbalie moeten. Zij kunnen binnen en buiten met mondmasker, zonder CST. Maar een mondmasker dragen is nog altijd aan te raden.
  • Bij stralend zomerweer is enkel het Terras open (ingang via de trap in de Sint-Pietersnieuwstraat). Wanneer het regent, trekken we naar binnen in het Voo?uit Café. Het Café zit trouwens in een nieuw jasje... We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden! :-)
  • Bediening gebeurt aan de bar.
  • Beperk de laptoptijd en gun zo iedereen een plaats voor een apero.
  • Think plastic en betaal cashloos.
  • Het café is rolstoeltoegankelijk. Aan de hoofdingang van De Vooruit vind je een rode drukknop die toegang verschaft tot het gebouw.

Opgelet: vanaf 27 november 2021 gelden de volgende openingsuren

• maandag t.e.m. woensdag: 10:00 - 23:00
  • donderdag t.e.m. zaterdag: 10:00 - 23:00
  • zondag / feestdag: 12:00 - 23:00

Openingsuren Keuken

• maandag t.e.m. zondag: 12:00-21:00
  • dagschotel: 12:00-15:00 / 18:00-21:00

Opgelet: aangepaste uren tijdens de feestdagen

• 24 december 10:00-16:00
  • Gesloten op 25, 31 december en op 1, 2 januari
  • 3 januari 12:00-01:00

Een goedgevulde menukaart, boordevol liefde en LEF. Ontdek hieronder wat er in Vooruit op het menu staat.

Is the menu not visible? Try this link to download the pdf.

Reserveren

Reserveren kan, maar is niet verplicht. Ben je graag zeker van een plekje? Reserveren kan hierzo!

Enchanté

Kunstencentrum Voo?uit is partner van Enchanté, een netwerk van hartelijke handelaars en burgers die kleine diensten aanbieden aan eender wie er nood aan heeft. De labels aan onze deur geven aan wat er beschikbaar is in het Café en op het Terras.

Eén van de intiatieven is de uitgestelde koffie of soep. Ook jij kan iemand helpen door te trakteren op een uitgestelde koffie of soep. Jij betaalt bij je bestelling, wij houden een bon bij en zorgen dat de koffie of soep zij die het nodig hebben terecht komt.

Sinds kort kan dit ook online! Je kan via het online platform Enchanté Café je bestelling al doorgeven: nog makkelijker.

Trakteer een koffie of soep