Charlotte Van den Broeck

Nieuwe writer in residence: Charlotte Van den Broeck

Coronacrisis of niet, ook in 2021 verwelkomen we opnieuw een schrijver in residentie bij Voo?uit! Maak kennis met Charlotte Van den Broeck.

Charlotte Van den Broeck (°1991) debuteerde begin 2015 op overdonderende wijze met ‘Kameleon’, waarvoor haar de Herman de Coninck Debuutprijs werd toegekend. Als dichter, die ook op het podium in haar element is, bleek zij dat jaar de revelatie van Saint Amour. Oktober 2016 opende zij met Arnon Grunberg de Frankfurter Buchmesse. Kort nadien verscheen ‘Nachtroer’, haar tweede bundel, waarmee ze de Paul Snoekprijs won.

Met haar bejubelde prozadebuut ‘Waagstukken’ maakte ze haar ambitie om literaire waaghals te zijn, helemaal waar. In 2021 is Charlotte Van den Broeck Vooruits schrijver-in-residentie en brengt ze haar nieuwe bundel 'Aarduitwrijvingen' uit. Daarnaast hoopt ze om in 2021 opnieuw ontmoetingen te kunnen organiseren en beleven in Voo?uit. Hierbij denkt ze vooral aan gezellige, literaire gespreksalons.

Welkom Charlotte!