Vooruit restaureert: Concertzaal in een nieuw jasje

In dat vermaledijde jaar 2020 kon je op vooruit.be al lezen dat we het Voo?uit-gebouw onder handen namen. Ook de Concertzaal, die noodgedwongen leeg bleef, kreeg een grondige beurt. De werken zijn nu klaar én we zegenen onze vernieuwde Concertzaal meteen in, met de imposante expo-installatie ‘Universal Tongue’

Wat gebeurde er de afgelopen maanden in de Concertzaal? We verstevigden de funderingen met betonnen palen, verhoogden de leuning van de balkons, herstelden en herschilderden de lambrisering, deuren en plinten én we installeerden een nieuw parket en nieuwe ondervloer. Nog in de Concertzaal creëerden we een technische trekput in het midden van de zaal. We maakten ook de onderscène (onder het podium dus) waterdicht en stofvrij. Die onderscène werd heringericht, klaar voor gebruik. Tot slot behandelden we de vochtplekken in het pleisterwerk, maakten we de vloeren waterdicht en werd de scène herschilderd.

Benieuwd hoe de vernieuwde Concertzaal eruit ziet? Kom dan zelf even piepen tijdens de expo-installatie ‘Universal Tongue’ van Anouk Kruithof, die loopt van woensdag 27 januari tot en met zondag 7 maart. Op een van die onvergetelijke feestjes of optredens is het nog even wachten tot het weer mag.

Vragen of opmerkingen? Contacteer ons gerust via info@vooruit.be. #vooruitrestaureert